Communicatieadvies

Regelmatig spreek ik ondernemers die goed weten wat ze willen: een website, een folder, een persbericht, liefst nog een artikel in de krant en natuurlijk social media. Perfect, lekker concreet. Maar….

…al pratend gaan we meestal eerst een stap terug: wat zijn je doelen?

  • Wat wil je bereiken met je communicatie?
  • Wie is je doelgroep?
  • Hoe is je doelgroep eigenlijk het beste te bereiken?
  • Wat zijn hun motieven en beweegredenen?
  • Welke boodschap wil je bij je doelgroep tussen de oren krijgen?
  • Wat moet je daarvoor op welk moment communiceren?

Investeer geen tijd en geld als je niet weet wat het je oplevert

Wanneer je hier onvoldoende over nadenkt, investeer je tijd en geld in dingen waarvan je niet weet of het oplevert waar je op uit bent. Stel liever eerst je doelen centraal en kies dan je aanpak en je middelen.

Communicatiestrategie is meer dan een papieren tijger

Om je communicatiedoelen te bereiken, het overzicht te bewaren en je aanpak en planning helder te  hebben, is de juiste strategie onmisbaar. Dat klinkt misschien als ‘mooie plannen op papier’, duur en weinig praktisch. Maar in de praktijk valt dat gelukkig mee.

Tekst die Spreekt ondersteunt en geeft praktische adviezen bij het kiezen van communicatiekanalen, het formuleren van je boodschap en het plannen van acties in de tijd.

Vaak is één gesprek genoeg voor een helder communicatieadvies

Ik werk veel voor zzp’ers en MKB-bedrijven. Vaak is één gesprek genoeg om:

  • Je doelgroep verder te verkennen
  • De kern van je boodschap helder te hebben
  • Je communicatiedoelen helder te maken
  • Bewuste keuzes te maken t.a.v. communicatiekanalen
  • De communicatie te plannen in de tijd

Tijd voor actie

Als helder is wat je wanneer waar wilt communiceren, gaan we aan de slag met het vormgeven van de communicatiemiddelen. Hiervoor werk ik samen met vaste partners op het gebied van vormgeving, webbouw, fotografie en social media. Vanuit co-creatie geven we vorm aan uw wensen. Samen bereiken we meer dan alleen!

 

Klanten aan het woord

Als webdesigner ben je natuurlijk afhankelijk van een goede copywriter. Agnes en ik hebben elkaar tijdens een ZZP startersdag ontmoet, ik gaf een WordPress workshop en Agnes gaf een workshop over het schrijven van webteksten. Ik was gelijk onder de indruk van haar workshop en tijdens een gesprek kwam ik erachter dat wij dezelfde kijk hebben op de manier waarop een website hoort te functioneren. Nu zijn we 3 jaar en tig klussen verder, nog steeds zeer tevreden en blij met haar inzet!

Mark Botter – Basis Reclame
Agnes FolkersmaCommunicatieadvies