Webscan en webadvies

Webadvies

Het gaat niet over een mooie website. Mooie website is niet relevant, maar effectieve website!

Heb ik al eens over geschreven!!

  • Hoe zorg ik ervoor dat lezers me leuk vinden en vertrouwen?
  • Ik weet precies wat ik wil zeggen, alleen nog niet ‘hoe’.
  • Ik wil online klinken zoals IK ben, en niet zoals iedereen.
  • Hoe kan ik persoonlijk schrijven, maar niet al te privé?

Begrijpelijke vragen, die eigenlijk allemaal op hetzelfde neerkomen.

Het belangrijkste is dat jij je eigen MerkStem niet kent. Misschien heb je wel een mooi logo of een hippe website. Maar je weet nog niet welke woorden en verhalen daarbij horen, of welke juist niet. En dat is wel nodig als je blogartikelen, tweets of webcopy wilt schrijven die je lezers waarderen.

Jouw woorden hebben betekenis. Welke woorden je gebruikt beïnvloeden de manier waarop jij en je klanten zich verhouden tot je bedrijf – wat voor gevoel het oproept.

In een gesprek krijgen mensen op een andere manier informatie over wie je bent.

En dat gesprek voer je nu online

de klanten die niet bij je passen gaan gauw verder naar een andere

Hoe vertel ik mijn verhaal? Wat is mijn verhaal? Hoe kom ik daar achter? Wat maakt mijn bedrijf uniek? Wat zijn unieke ervaringen met klanten? Welke type klant past bij mij en waarom? Met welke vragen kan ik klanten altijd helpen. Welk type projecten of problemen liggen mij het beste en waarom?

Wat is er typerend aan mijn aanpak en insteek qua dienstverlening en samenwerking met klanten.

Je kunt een klant prima laten zien wie je bent, zonder het over jezelf te hebben!

N.a.v. Marga Hoek

Nieuwe ondernemers, op een nieuwe manier ondernemen.

Sommige ondernemers hebben niet eens door dat ze het doen. Dat ze mee gaan in die trend. Liever nog noem ik een ontwikkeling, want trends waaien over. Dit is geen trend, dit is een grote ommezwaai die gaande is in de manier waarop bedrijven ondernemen. Maar voor ondernemers die dit gewoon doen vanuit hun hart ziet dat er niet groots uit. Voelt het niet grootster dan daarvoor. Ze volgen gewoon hun hart en datgene wat ze leuk vinden, waar ze voldoening uithalen en waarvan ze ook zien dat het aansluit bij de behoefte van hun klanten en deze tijd.

Dus ook kleine ondernemers en mkb bedrijven dragen bij aan deze ontwikkeling. Niet alleen grote bedrijven, met grootste projecten, die internationaal georiënteerd zijn. Nee, ook de kleine man en vrouw die een regionale markt bedient komt met een aanbod, een aanpak en een manier van samenwerken met klanten die écht anders is. Die echt onderscheidend is, omdat hij of zij daar blij van wordt, dat dat is hoe hij het liefste werkt voor en met klanten. Dat het niet meer gaat over alleen veel geld verdienen, maar over eerlijk en verantwoord ondernemen. Niet ten koste van anderen en ‘de wereld’ in alleen zijn eigen belang, maar om waarde toe te voegen aan anderen en te zorgen dat er sprake is van win-win. Dat hij voelt dat het daar naar toe gaat, dat de behoefte van klanten in die richting steeds sterker wordt.

En toch is het soms moeilijk kort en bondig uit te leggen wat een bedrijf écht zo anders maakt. Want het blijven toch gewoon inkopers, financieel adviseurs, bouwbegeleiders?? Juist die dienstverleners die voorheen gemakkelijk veel geld verdienden . Hun vak heeft wellicht nog dat imago, maar mijn klanten willen laten zien dat ze het anders doen. Ik zorg dat hun verhaal, hun boodschap en de manier waarop ze hun aanbod aan diensten presenteren onderscheidend is doordat ze over het voetlicht brengen dat en hoe ze het anders doen. Dat zit ‘m in het verhaal, maar ook de toon die je aanslaat in je teksten, de woorden die je kiest, de manier waarop je klanten aanspreekt etc.

Dit is één van de groepen ondernemers die ik ondersteun bij het zorgen voor een duidelijk gezicht in de online wereld.

Agnes FolkersmaWebscan en webadvies