Webscan en webadvies

Je besteedt regelmatig tijd en aandacht aan je website, je blogt en hebt een leuke gratis weggever. Toch valt het tegen hoe vaak je wordt gebeld, hoe vaak offertes worden aangevraagd en hoe snel je mailinglijst groeit.

Wat levert een webscan op?

Een goede website genereert leads, klanten en omzet. Vraag je je af wat er nodig is om te zorgen dat je website meer gaat opleveren? Laat een webscan maken en ontvang uitgebreide feedback, een helder advies en praktische tips om meer uit je website te halen.

Waar kijkt de webscan naar?

Een webscan kijkt kritisch naar:

  • De opbouw van je homepage
  • De opbouw van je verkooppagina’s
  • Hoe leid je bezoekers door je website (navigatiestructuur)?
  • Hoe motiveer je ze om in actie te komen (hoe zorg je dat ze gaan bellen, bestellen, offertes aanvragen, zich aanmelden)?
  • Hoe aantrekkelijk is het om een e-mail achter te laten, zodat je een e-mailbestand opbouwt?
  • Hoe overtuig je bezoekers in je teksten?
  • Hoe stem je af op je doelgroep (toonzetting, vormgeving, wat straal je uit)?
  • Weet een bezoeker waarom hij bij jou moet zijn?

Je website door de ogen van je bezoekers

Bezoekers die voor het eerst op je website komen, gaan al scannend en scrollend door je site heen. Ze beslissen binnen een paar seconden of het aantrekkelijk genoeg is om door te lezen… of niet.

Is snel duidelijk wat je te bieden hebt, wie je doelgroep is en waar een bezoeker de informatie kan vinden die hij zoekt? Dan klikt hij door. Zo niet, dan zoekt hij verder en ben je hem kwijt.

Redenen waarom bezoekers geen contact opnemen

Er kunnen tal van redenen zijn waarom bezoekers geen contact met je opnemen:

  • Soms is er te weinig informatie, soms veel te veel
  • Regelmatig worden de belangrijkste vragen van bezoekers niet beantwoord of kunnen ze niet vinden waar de antwoorden staan
  • Soms raken bezoekers al klikkend volledig de weg kwijt
  • Vaak worden bezoekers simpelweg onvoldoende overtuigd
  • Op legio websites worden bezoekers niet actief uitgenodigd om contact op te nemen of iets te bestellen!

Dat kan beter! Maar begin bij het begin

Een goede webanalyse helpt je doelgericht je website te verbeteren. Zo spreek je gegarandeerd overtuigender je potentiële klanten aan en haal je meer uit je website.

Dus begin bij het begin. Een webscan werkt als volgt:

  • We bespreken telefonisch je vragen en wensen
  • Ik maak een uitgebreide webanalyse
  • Ik analyseer de content van de 5 belangrijkste pagina’s
  • Concrete verbeterpunten en praktische adviezen zet ik op papier
  • Met je site bij de hand nemen we 2 uur om de webscan te bespreken
  • We bespreken wat anders kan, maar vooral ook hóe je dat kunt doen.
  • De verbeterpunten kun je na de bespreking direct (laten) uitvoeren
  • Gratis nazorg (30 min): na 4 weken bel ik je om te horen of het is gelukt met alle aanpassingen, bespreken we eventuele vragen en zetten we de puntjes op de i.

Wat kost een webscan?

Een uitgebreide webscan kost €390,- excl. btw. Dit is inclusief:

  • Intakegesprek (telefonisch)
  • Rapportage met uitgebreide analyse, adviezen en praktische tips
  • Contentadvies
  • Twee uur durende bespreking van de rapportage (telefonisch)
  • Nazorggesprek

 

Wil je meer informatie? Neem contact op

Klanten aan het woord

Als webdesigner ben je natuurlijk afhankelijk van een goede copywriter. Agnes en ik hebben elkaar tijdens een ZZP startersdag ontmoet, ik gaf een WordPress workshop en Agnes gaf een workshop over het schrijven van webteksten. Ik was gelijk onder de indruk van haar workshop en tijdens een gesprek kwam ik erachter dat wij dezelfde kijk hebben op de manier waarop een website hoort te functioneren. Nu zijn we 3 jaar en tig klussen verder, nog steeds zeer tevreden en blij met haar inzet!

Mark Botter – Basis Reclame
Agnes FolkersmaWebscan en webadvies