Zakelijk Bloggen

Succesvolle ondernemers geven aan dat bloggen voor hen een krachtig marketinginstrument is. Van klanten en ondernemers hoor ik vaak dat zij ook wel willen bloggen. Maar om verschillende redenen komt het er niet van.

 

Herken je dit?

  • Je vindt het lastig om aan onderwerpen te komen
  • Je hikt tegen het schrijven aan
  • Het kost je te veel tijd om een blog te schrijven
  • Vaak ben je niet tevreden over wat er op papier komt
  • Je blokkeert zodra je iets op papier wilt zetten
  • Je weet niet wat je moet doen om te zorgen dat het echt wat oplevert
  • Je bent ooit begonnen, maar het verwaterde als snel.

Marketing is niet meer dan zorgen dat je zichtbaar bent

Netwerken en acquireren doe je om in beeld te komen bij potentiële nieuwe opdrachtgevers. Dat levert zeker opdrachten op, maar meestal niet zo veel als je zou willen. Want je bereik is relatief klein. En het kost je veel tijd en energie.

Succesvolle ondernemers zijn enthousiast over zakelijk bloggen

Wil je gemakkelijk veel mensen bereiken en wil je dat je website leads en klanten oplevert, dan moet je online zichtbaar zijn. Onderzoek laat zien dat 79% van de marketeers van mening is dat bloggen het meest effectieve marketinginstrument is wat ondernemers hebben. Bedrijven die bloggen genereren 67% meer leads dan bedrijven die niet bloggen.

Iedere ondernemer kan leren bloggen

Nu hoor ik je denken: maar ik ben niet goed in schrijven! En dat geeft een stuk frustratie en onzekerheid. Maar schrijven is een vaardigheid en vaardigheden kun je ontwikkelen. Schrijven is niet alleen weggelegd voor mensen met een aangeboren talent. Het is een kwestie van doen, oefenen en leren van feedback.

Wil je graag zakelijk bloggen inzetten voor je bedrijf, maar:

  • Twijfel je of wat je schrijft goed of goed genoeg is?
  • Weet je niet waar je over moet schrijven?
  • Weet je niet waar je moet beginnen?
  • Heb je domweg geen tijd en zou je het bloggen het liefst uitbesteden?

Stap over de drempel en begin!

Bloggen is gewoon vertellen over je vak en de dingen die je leuk vindt om te doen. Stel je voor: je hoeft minder tijd en energie te steken in acquireren en netwerken, je mag schrijven over de dingen waar je goed in bent, waar je veel over weet en waar je enthousiast over bent en het levert nog klanten op ook…. Dat is toch vele malen leuker en beter dan netwerkborrels bezoeken!

Je blogs bieden meerwaarde voor klanten en potentiële klanten

Door zakelijk te bloggen geef je potentiële klanten waardevolle informatie én je laat zien wie je bent. Dat geeft vertrouwen en je bouwt een relatie met hen op. Zo maak je het potentiële klanten veel makkelijker om voor jou te kiezen!

Dus…

  • Wil je starten met bloggen en heb je behoefte aan iemand die je op gang helpt?
  • Zoek je iemand die je feedback geeft of je blogartikelen
  • Wil je je blogartikelen laten redigeren?
  • Heb je geen tijd en besteed je het schrijven van blogartikelen liever uit?

Tekst die Spreekt ondersteunt je bij:

  • Het vinden van blogonderwerpen
  • Het leren schrijven van blogartikelen
  • Het opzetten van een blogkalender
  • Het schrijven en redigeren van blogartikelen

 

Meer weten? Neem contact op

Klanten aan het woord

Als webdesigner ben je natuurlijk afhankelijk van een goede copywriter. Agnes en ik hebben elkaar tijdens een ZZP startersdag ontmoet, ik gaf een WordPress workshop en Agnes gaf een workshop over het schrijven van webteksten. Ik was gelijk onder de indruk van haar workshop en tijdens een gesprek kwam ik erachter dat wij dezelfde kijk hebben op de manier waarop een website hoort te functioneren. Nu zijn we 3 jaar en tig klussen verder, nog steeds zeer tevreden en blij met haar inzet!

Mark Botter – Basis Reclame

Agnes heeft mij uitstekend geholpen bij zowel het vormgeven van mijn nieuwe website als het schrijven van de teksten hiervoor. Door middel van een interview wist Agnes precies mijn eisen en wensen helder te krijgen. Ze stelde de juiste vragen en is praktisch in haar aanpak. Agnes is resultaatgericht en weet precies wat er van belang is om een optimaal resultaat uit je website te halen. Ik heb nu een website met teksten die goed passen bij mijn profiel en wat ik wil uitstralen. Omdat de werkzaamheden voor mijn website naar volle tevredenheid zijn uitgevoerd heb ik Agnes ook gevraagd mijn LinkedIn profiel te professionaliseren. Ook deze keer ben ik weer uitermate tevreden met het resultaat. Mijn website en mijn nieuwe LinkedIn profiel hebben mede dankzij Agnes een professionelere uitstraling gekregen.

Monique Kleinsmann – Azzist
Agnes FolkersmaZakelijk bloggen